EntriesAboutDarlinksCredits


Overview


Hello, my name is blahblahblah. Welcome to my territory. Replace this stupid nonsense with your overview/welcome speech. I mean, notes. Peace :)

Screams

Put your shoutmix or cbox code here. Maximum width is 230. Not more than that !

Bersyukur.
Tuesday, January 29, 2013 | 0 comments
Assalamualaikum. Hai. Selamat petang. Hari nih hari Selasa, hari first hidup aku tak nampak Iffah depan mata kat sekolah. Banyak kali tersasul tanya mana Iffah. Hai Iffah..! Best tak sbp sana? Mesti syok kan? Heee. :D Dah dah. Takmoh sedih sedih. Aku dah boleh terima kenyataan. Kau pun mesti dah boleh terima kan? :) AnisAmiraAmir, Afiq Md Ali. Korang pon sama. Take care kat sana. Aisey. Jangan sedih tau. Hee. Korang patut bersyukur tau. Yelah. Korang takpayah merentas desa sampai 5.2 km tuh. Hamboihhh.

Tadi kat sekolah, macam biasa. Perhimpunan pagi. Oh yeahh ! Nak gtau nih, hari Khamis nanti aku jadi MC.! wuuu. super wow gitu.! :x Tadi, dak Ain jadi MC. Belajar ➜ Rehat ➜ Belajar ➜ Balik awal sikit (pukul 2 petang) ➜ Latihan merentas desa. Haihh. Balik awal tuh memang best. Tapi.. merentas desa tuh yang macam 'haihhhh'. Dah lah Cikgu Alim cakap 45 minit je tempoh masa dia. .__. Start 3.35 petang sampai 4.20 petang. Lari ➜ Jalan Lari Jalan laju Lari Jalan Jalan Nampak cikgu Cikgu cakap "Heyy Mr. Jam, lari lahh." Lari Jalan Nampak Cg Zul bawak motor, kejar. Ambik kauuu. Penat tawukk.? But, Alhamdulillah. Aku sampai pukul 4.10 petang. Awal 10 minit. Haha. Bangga k bangga. .__.

Tapi kan, time aku lari dalam ladang kelapa sawit tuh, aku dapat belajar something yang aku memang leka gila. Aku nampak seorang lelaki yang bawak motor. Time tuh, aku mula terpikir,

Bila kita naik kereta yang kurang mahal, kita macam malu. Kita nak yang lagi mahal. Kalau boleh, kereta tuh baru ada kat pasaran, kita nak ayah kita beli. Yelahh. Bangga katanyaa.
Bila kita naik motor pulak, kita rasa macam orang miskin. Rasa jatuh standard tuhh. And, bila kita nampak seseorang tuh jalan kaki pergi sekolah. Kita mulalah rasa macam, 'eee. apa kelas kau jalan kaki jee?' Sepatutnya kita bersyukur dengan apa yang kita ada. Okey? 

At least, I learned a very precious thing from the longggg track. :) Kepada adik adik, yang stil bersekolah. Kau ada buku nilam kan? Haa. Catat kat buku tuhh. XP lol. macam aku nih bukan budak sekolah jee. But, it's true lah. Buat apa kau baca entry aku nih yang panjang berjela, tapi taknak catat dekat buku nilam? :) Just advice. Hehehe.

Older Post | Newer Post