EntriesAboutDarlinksCredits


Overview


Hello, my name is blahblahblah. Welcome to my territory. Replace this stupid nonsense with your overview/welcome speech. I mean, notes. Peace :)

Screams

Put your shoutmix or cbox code here. Maximum width is 230. Not more than that !

Awesome weeks.
Monday, January 28, 2013 | 0 comments
Assalamualaikum and hai hai hello hello. Lama tak meng'update' blog nih. Hmm hmm. 2 minggu lepas, aku pergi Terengganu to fetch my oldest sister. SeriManja. Dah habes study kat UniSZA. And maybe next week, pergi JB pulak. Hantar dia pergi buat praktikal pulak. Minggu lepas (25~27 Januari) aku, Putri and Ryna join Perkhemahan Pra Pengakap Diraja dekat SMKATP. hey hey. It's my school. :D


Okeyy. Kitorang join camp tuh saja-saja jee. Yelah. Tahun depan, kitorang kena amek pengakap diraja tu jugak kan? So, sekarang nih lah masanya nak tengok apa yang diorang buat. So, tahun depan nanti dah senang kan? :) Kitorang jadi helpers cikgu Md Amin kat sana. So, kitorang kena buat apa yang disuruh Cikgu Md Amin. Macam-macam lah kitorang buat. Kena angkat barang, kemas bilik pengakap, termasuklah angkat tong gas. First day, memang lah macam tuh kan? Kena set up meja masak. Time angkat tuh memang lah berat, tapi tak rasa beban sangat. Tapi, bila esok bangun pagi je.. Awwww. bahu aku sakit. :'[ Haha. 

.:: Malam Jumaat, lepas buat homework kat Astaka. ::.

For the second day, malam tuh tidur awal lah jugak. yelah. penat. angkat barang semua tuh. Sejuknya teramat sangat. Tambah lagi dengan nyamuk2 yang terlampau ramah dengan aku. Aku terbangun around 4.45 cenggitu lah. Itu pun sebab aku terdengar peserta2 tuh pergi mandi. Ohh ye. Terlupa plak nak cakap, kitorang tidur dalam khemah, bawah garaj. 
.:: See? Under the garaj. And angin yang kuat buat khemah kitorang dah nak roboh. ::.

Time terbangun tuh, aku punya lah blankk. Ngantuk tu stil ada lagi bila tengok dak sab and putri tidur nyenyak. Tapi, rasa nak tidur tuh hilang bila terdengar seseorang (pakcik) yang berdengkur teramat sangat kuat. Rasa boleh gegar STP tuh. *ayat hiperbola disitu yee.* :P So, bangun je lahh. Pergi masak air. Buat teh. And tetiba, Abg Chan (kelana) suruh aku buat kopi. like krikk krikk disitu yee. Aduhh. Aku nih budak sekolah lagi. Mana lah ada pengalaman buat kopi. Minum kopi pun 1 tahun 1 kali. .__. Nak taknak, buat je lahh. Hampeh betul. Air tuh aku rasa macam tawar, tapi akak tuh cakap dah sedap. haa. pape je lah. aku bukannya ada pengalaman buat kopi. setakat milo tuh boleh lah. aigoo. 

.:: lunch kami ::.

Petang tuh, kitorang tolong buat tomyam. Rasa? Entah lah. tak rasa pun. Dah ada ustaz tuh yang sukarela nak jadi chef. haa. pakai masuk je semua bahan. aku, putri and sab tolong potong-potong carrot, kubis. time hiris carrot tuh, aku terhiris jari aku sekali. lol. sengal jee. Ohh yaa. nak bagitahu nih, tengah hari tu kan, aku tolong potong ayam. first time lee. haha. paling geli, bila putri picit bontot ayam, and then terkeluar cecair.. eeeeeee.! sumpah geli. -__-

Malam tuh ada malam kebudayaan, kitorang lepak ngan abang kelana. aku diam je. takde lah diam sangat. takde mood. putri, and sab je yang rajen melayan 2 orang abang kelana yang terlalu excited nak belajar Arab. comel pulak bila aku tengok diorang tuh baca. pastuh, diorang tanya aku, kenapa arab die kontot, tapi bila dah bm, bukan main panjang lagii. haih. aku taktau macam mana nak jelaskan. -__- Bila dah penat, aku masuk camp. ingat nak tidur. tapi, tak dapat tidur. ada pulak yang mengacau. :D 54 minit bercakap. haha. kau gelak comel lah. 


All of these photos taken by:- my chingu, Putri. :)


Older Post | Newer Post